برخی از پیروان احمد الحسن میگویند چون حضرت عیسی (علیه السلام) وصیت کرده بود که پس از من پیامبری میآید و اسمش احمد است و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) آمد و گفتم من همان احمد هستم و شما قبول کردید، پس باید احمد الحسن را هم طبق آن حدیث وصیتی که منسوب به پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) است، بپذیرید.
پاسخ:
دوست عزیز مغالطه زیبایی بود؛ ولی به چند نکته توجه فرمایید:
اولاً آن چه که شما اسمش را وصیت حضرت عیسی (علیه السلام) گذاشتید، بشارتی است که همه پیامبران درباره پیامبر پس از خود میدهند و همانگونه که مستحضرید، یکی از راههای شناخت پیامبران، بشارت پیامبر پیشین است و حضرت عیسی (علیه السلام) نیز بشارت ظهور پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله وسلم) را داده است؛ ولی در مورد ائمه هدی (علیهم السلام) فقط از 12 امام به صورت متواتر نام برده شده و بشارت 12 نفر داده شده است که 9 تن آنان از اولاد امام حسین (علیه السلام) هستند، پس اگر احمد الحسنی هم بود، باید یکی از این روایات متواتر میآمد.
ثانیاً در مورد شناخت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) تنها بشارت حضرت عیسی (علیه السلام) نبود، بلکه قرائن و شواهد دال بر نبوت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) مثل شهرت به امانت و ... هم وجود داشت و همچنین مردم از ایشان معجزه میخواستند و پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) هم معجزات فراوانی را برای مردم آورد؛ همچنین ویژگیهای جسمی و .... هم بود؛ ولی در مورد احمد الحسن جز ادعاهای پیروانش، چه قرائن و شواهدی وجود دارد؟ کسی که در عصر ارتباطات، یک تصویر از او وجود ندارد. چرا برای مردم معجزه نمیآورد؟ حسن شهرتش به چیست؟ پیروانش کیانند؟ مخالفانش چه کسانی هستند؟ آیا صرف تهدید به قتل باید از دید مردم مخفی شود؟ آیا درست است که اشخاصی مثل رهبر ایران، دبیرکل حزب الله لبنان و ... در ملأ عام حاضر شوند و سخنرانی کنند و مردم آنان را با چشم خود ببینند، ولی کسی که مدعی قائمیت و مهدویت و ... است، به ترس از یک تهدید ساده، از دید مردم مخفی شود؟ مگر نه این است که ان تنصروا الله ینصرکم؟ مگر احمد الحسن به وعده نصرت الهی اعتقاد ندارد که مخفی شده است؟
کدام حدیث و روایت گفته است که حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصیای دارند که غائب میشود؟ اصلاً نیابت شخص غائب از شخص غائب دیگر چه خاصیتی دارد؟ جز این است که این نیابت عبث و بیهوده است؟ نعوذ بالله مگر خدا کار عبث و بیهوده میکند؟
ثالثاً کسی در مورد اصل بشارت حضرت عیسی (علیه السلام) شک و تردیدی نداشت، ولی در مورد اصل حدیث وصیت و سند آن که شما به آن استناد میکنید، شک و شبهههای فراوانی وجود دارد که پاسخ شما ابطال علم حدیث و راوی شناسی یعنی رجال و درایه است.
رابعاً کجای روایات آمده است که شخصی ظهور میکند و همه القاب امامت، قائمیت و مهدویت و یمانیت را یکجا دارد؟
خامساً شما میگویید کسی تا به حال مدعی حدیث وصیت نشده است، ولی همانگونه که مستحضرید مدعیان دروغین نبوت، امامت و قائمیت و مهدویت از صدر اسلام تا کنون کم نبودهاند که همه آنها هم مثل احمد الحسن پلکانی ادعا کردهاند.
احمد الحسن از خواب شروع کرد و بعد فرزندی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پیش کشید و بعد یمانی بودن و نیابت و قائمیت و مهدویت و همین طور اگر جلو رود به الوهیت میرسد. ما در اسماعیلیه هم داشتیم کسانی که ادعای نیابت امام، بعد ادعای امامت، بعد ادعای مهدویت و نبوت و .... کردهاند. در حروفیه و نقطویه هم داریم در معاصر هم در علی محمد شیرازی را داریم که مدعی بابیت و مهدویت و نبوت شد.
بر این اساس استدلال شما به این که احمد الحسن بر اساس یک حدیث وصیت فرزند امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و قائم موعود و مهدی و یمانی و ... است پذیرفتنی نیست....
آدرس تلگرام: