علی‌محمّد شیرازی و حسین علی نوری در موارد بسیاری به خاتمیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و شریعت اسلام اعتراف کرده‌اند که نمونه‌هایی از آن‌ها را گزارش می‌کنیم:
– علی‌محمّد شیرازی در سال ۱۲۶۲ق (پیش از آشنایی و الگوگیری جدی از جریان‌های پیشین) درباره نسخ نشدن اسلام و ماندگاری احکام این شریعت الهی و پاسداری چهارده نفس مقدس از این شریعت می‌نویسد: «نفس دین و اهل آن به قدرت الله ترقی نموده‌اند تا یوم ظهور حقیقت محمّدیه (صلی الله علیه و آله» که مقام دین و اهل آن به مقام فکسونا العظام لحما ثم انشأناه خلقا آخر رسیده بوده فتبارک الله احسن الخالفین و از این جهت است نسخ شرایع و ملل لاجل آنکه تکلیفی که به یوم نطفه بوده هر گاه به یوم مضغه شود، محض ظلم است و بعد از آن که تکلیفی که به مقام خلق لحمیه تعلق گرفت به علت اینکه تبدیلی از برای او مقدر نشده، این شریعت مقدسه (اسلام) هم نسخ نخواهد شد، بل حلال محمّد (صلی الله علیه و آله) حلال الی یوم القیمه و حرام محمّد (صلی الله علیه و آله) حرام الی یوم القیمه و بعد از آنکه نطفه دین و اهل آن به مقام خلق انسانیت رسید، خداوند عالم ایشان را تکلیف به اوامر دین مبین فرموده و تا به بلوغ مشعر توحید نرسیده، حفظ دین و اهل آن را به چهارده نفس مقدس فرموده و بعد از آن که اهل دین به اول سنه بلوغ رسیده، غیبت از برای حجت خود امر فرموده و خلایق را حکم به اتباع حجت خود فرموده تا اینکه به مجاهدات نفس ترقی به مقام علم و اجتهاد برای ایشان حاصل شود.»(۱)

بر اساس این اعتراف علی‌محمّد شیرازی، شریعت اسلام نسخ نخواهد شد و احکامش تا قیامت جاودان خواهد بود؛ پس دین جدیدی که ناسخ اسلام و احکام آن باشد، نخواهد آمد و ادعای نسخ اسلام توسط بهائیان باطل و بیهوده است؛ مگر آن که در پی رد سخن علی محمد شیرازی باشند که اگر چنین شود، سخن کسی را رد کرده اند که مدعی هستند مبشر بهائیت است.

با این سخن علی محمد شیرازی، یک پرسش پیش می آید که جایگاه حسین علی نوری کجاست؟ وقتی علی محمد شیرازی از خاتمیت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) سخن می‌گوید و حلال و حرام شریعت اسلام را پا برجا می‌داند، پس شریعت تازه ای به نام بهائیت نخواهد آمد، پس حسین علی نوری کیست؟

این جمله علی محمد شیرازی نیاز به تأویل و توجیه ندارد و نیازی نیست که بهائیان گرامی برای پاسخگویی خود را به زحمت بیندازند، زیرا اشراق خاوری به این پرسش پاسخ داده است. او در باره جایگاه حسین علی نوری می‌نویسد: «مقام این ظهور عظیم و موعود کریم از مظاهر سابقه بالاتر است، زیرا نبوت به ظهور محمّد رسول الله ختم گردید و این دلیل است که ظهور موعود عظیم، ظهور الله است.»

بنابراین، حسین علی نوری خدای بهائیت است، نه پیامبر آنان، زیرا هم علی محمد شیرازی می‌گوید نبوت به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) ختم شده است، هم اشراق خاوری می‌نویسد نبوت به ظهور محمد رسول الله ختم گردید و در ادامه می‌افزاید که این ظهور موعود عظیم، ظهور الله است؛ پس کار آسان شد و جایگاه حسین علی نوری نیز روشن شد؛ او خدای بهائیت است.

پانوشت
۱. صحیفه عدلیه، همان، ص ۸ – ۹.
۲. رحیق مختوم، ج ۱، ۷۸.

مقالات مرتبط:
۱. خدای بهائیت در یک نگاه

۲. حسین علی نوری (بهاء الله)، پیامبر یا خدای بهائیت؟ 

۳. خاتمیت پیامبر اسلام در قرآن کریم 

۴. بهائیت و خاتمیت

۵. اعتراف سران بابیت و بهائیت به خاتمیت حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام 

پیگیری مقالات در تلگرام با کلیک روی آدرس زیر:

https://telegram.me/bahaiat_net

https://telegram.me/joinchat/BkW_SUFwlMXotBYfp0OE7A